domingo, 5 de mayo de 2013

Comparació d'Imatges

Primer anunci Portugal. "Descubra Portugal, un país que vale por mil"


Primer anunci Espanya. "Aquí las fiestas, siempre acaban temprano"


Segon anunci Portugal. "Descubra Portugal, un país que vale por mil"


Segon anunci Espanya. "Un brindis para el arquitecto"


Tercer anunci Portugal. "Descubra Portugal, un país que vale por mil"


Tercer anunci Espanya. "El arte aquí no está sólo en los museos"


Quart anunci Portugal. "Descubra Portugal, un país que vale por mil"

Quart anunci Espanya. "La siesta no es para dormir, es para soñar"












A partir d'aquestes imatges, elaboraré un anàlisi comparatiu de dos en dos.


Les següents imatges formen part de una campanya publicitària de turisme, i 4 formen part del foment del turisme a Espanya i les altres 4 per fomentar el turisme a Portugal. Intenten persuadir a la població, ja que les imatges tenen una funció comercial.

Primerament, identifiquem una funció d'ancoratge a totes les fotogrfies, l'eslògan o text ens ajuda a fer una interpretació més exacta de la imatge i també ajuda a crear aquest món idíl·lic per tal de vendre's. Cal dir, que a la campanya d'Espanya hi ha una variació d'aquest eslògan i per tant, crea una campanya més dinàmica i original. En canvi, Portugal manté a totes les imatges el mateix text i no arriba a vendre's tant bé.

ANUNCI 1 ESPANYA/PORTUGAL

La imatge de Portugal, està dividida en 3 plànols per dues línies verticals que separen imaginàriament la imatge. Aquests, ens marquen 3 hores del dia diferent. La imatge és d'un paisatge marítim que ens aporta tranquilitat. Predomien les formes geomètriques i no apareix cap figura humana, això crea estatisme. Trobem una delimitació clara, després de les línies que marquen els tres plànols, també podem veure que el mar i el cel delimiten la imatge de manera vertical.
En quant a colors, predomina el color blau del cel i del mar, i hi ha un fort contrast amb els tons vermells i taronges del tercer i úlim plànol.

La imatge d'Espanya, trobem una línia vertical molt marcada pel far, que contrasta amb les línies més irregulars i corves que marquen els altres elements de la imatge. Hi apareixen molts personatges i això ajuda a crear molt de moviment, en comparació amb l'anterior imatge. I també en comparativa, no hi ha un espai tancat, és un espai obert i ens dóna una bona sensació.
En quant els colors, predominen els tons lilosos, poden resultar una mica ficticis, però ajuden a crear aquest món idílic que ens volen vendre.
Relacionem el conjunt de la imatge amb la diversió i com de bonic és Espanya, intenten que ens sentim identificats i així ens persuadeixen.

ANUNCI 2 ESPANYA/PORTUGAL

Com en el primer anunci, la imatge de Portugal, es divideix en 3 seccions, que en aquest cas ens mostra cada un una part d'un edifici significatiu del territori. Per tant, predominen les formes geomètriques tant dels edificis com de les línies separadores, ens creen un espai tancat.
Ens trobem amb una situació ideal, per tant no és gaire realista. No hi ha cap tipus de textura, ja que el cel i els edificis són perfectament d'un mateix color. Els colors que predominen són el blau del cel i els ocres de la situació urbana.
Ens transmet la modernitat i la innovació que hi ha en els edificis portuguesos.

És una imatge del Guggenheim, i la seva peculiar forma amb les corvatures és la part principal. Fa que la imatge estigui clarament desequilibrada cap a la dreta. Si ens fixem en la part esquerre, hi ha més serenitat amb els personatges i el cel tranquil, i aquí és on apareix un contrast. La imatge és molt dinàmica. També hi ha un fort contrast amb la situació urbana del museu i amb el fons natural que veiem allunyat.
La textura metàlica de les formes del museu contrarresta amb les altres.
Predomina els tons malves i verdosos.
Com en l'anterior imatge, aquesta també ens transmet modernitat amb la modernitat del museu Guggenheim.
Ens trobem en la mateixa situació que en l'anterior anunci d'Espanya, hi apareixen personatges i ens creen una situació onírica.

ANUNCI 3 ESPANYA/PORTUGAL

En el tercer anunci de Portugal, continua la mateixa estructura de la separació de la imatge, en aquest cas per 4 plànols els quals cada un conté un menjar típic del país. Ens trobem amb uns aliments que indueixen al seu consum, són apetitosos. El contorn intern és circular, començant pel primer plànol del plat i amb el contorn del bodegó de l'últim plànol.
El color vermell contrarresta amb els altres tons blaus i el color blanc.

En el tercer anunci d'Espanya, trobem molt de desordre i predominen les formes rodones i cilíndriques. La vertical que forma el personatge públic, Ferran Adrià, marca un toc d'ordre i equilibri en la imatge contrarrestant amb els demés elements.
En aquest cas, no ens situem en cap espai en concret, podem interpretar que és a la cuina, però aquest fons negre com si fos una pissarra, fa que poguessim trobar-nos a qualsevol altre lloc.
En quant a color, hi ha un fort contrast en clarobscurs, amb el negre del fons i la llum natural que ens focalitza l'atenció en el personatge.
L'eslògan en aquest cas és molt característic: "El arte no está sólo en los museos", ens remet a la idea del personatge Ferran Adrià, que converteix de la cuina un art.

ANUNCI  4 ESPANYA/PORTUGAL


Continuem amb la divisió per plànols en la imatge portuguesa, ens trobem en un paisatge marítim, concretament de 4 platjes. Tot i que siguin platjes diferents en la imatge hi ha la composició d'una sola la qual encaixa cada part. Es diferencia clarament la sorra, el mar i el cel, hi ha força dinamisme en la imatge, per primera vegada d'aquesta campanya de portugal podem veure dues figures humanes que creen aquest moviment, també les línies corves que formen les ones creen aquest dinamisme.
La textura de la sorra contrasta amb la uniformitat del mar i el cel. I predominen els colors blaus i tons verdosos.
Ens connota la varietat de platjes que podem trobar, tot i que la idea marítima ja s'hagi repetit.

En l'última imatge de la campanya espanyola es repeteix l'ambient marítim, però en comparació amb la imatge anterior s'adreça més directament al públic, tant per l'eslògan com pel protagonisme que se li dóna als personatges. Trobem formes suaus i majoritàriament rodones, ens aporta tranquil·litat al no haver-hi molt de moviment, ja que les figures es mostren estirades i relaxades.
El parasol, el cubell i les tovalloles marquen unes textures que contrarresten amb les de la sorra.
Hi ha predomini dels tons pastels i ocres, amb molta lluminositat, representant un dia solejat ja que el cel tampoc mostra núvols.






No hay comentarios:

Publicar un comentario