Usos socials i implicacions culturals de la imatge
- Hipertext: utilització d'una referència de qualsevol peça famosa de treball en altres medis. És la relació d'una imatge amb una altre anterior.
Característiques:
- Recreacions d'escenes d'històries ja produides.
- Necessari que el receptor tingui una experiència prèvia per comprendre la imatge
ex: Scary Movie, si no has vist les pel·lícules a les que fan referència no entendràs la parodia.
(hipertext --> intertext)
Estereotips en la publicitat:
- De gènere: home i dona (ex: anunci Heineken)
- Relació paritària explícita: igualtat entre l'home i la dona, no hi ha submissió.
- Relació paritària implícita: no s'explicita l'igualtat però ho dedueixes. Ningú domina a ningú.
- Relació dominant explícita: l'home o dona gaudeix de privilegis sobre l'altre.
- Relació dominant implícita: la dominació no és visible, es manifesta en l'estructura interna del missatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario