domingo, 5 de mayo de 2013

Apunts Estereotips


Usos socials i implicacions culturals de la imatge

- Hipertext: utilització d'una referència de qualsevol peça famosa de treball en altres medis. És la relació d'una imatge amb una altre anterior.

Característiques:

  • Recreacions d'escenes d'històries ja produides.
  • Necessari que el receptor tingui una experiència prèvia per comprendre la imatge
ex: Scary Movie, si no has vist les pel·lícules a les que fan referència no entendràs la parodia.

(hipertext --> intertext)

Estereotips en la publicitat:

  1. De gènere: home i dona (ex: anunci Heineken)
  2. Relació paritària explícita: igualtat entre l'home i la dona, no hi ha submissió.
  3. Relació paritària implícita: no s'explicita l'igualtat però ho dedueixes. Ningú domina a ningú.
  4. Relació dominant explícita: l'home o dona gaudeix de privilegis sobre l'altre.
  5. Relació dominant implícita: la dominació no és visible, es manifesta en l'estructura interna del missatge.


No hay comentarios:

Publicar un comentario